مژدۀ گل؛ داستان‌هایی از زندگی امام هادی علیه‌السلام

آمار مطالب

کل مطالب : 357
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 21
باردید دیروز : 4
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 144
بازدید سال : 889
بازدید کلی : 40494

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتابخانه عمومی پروین اعتصامی همدان و آدرس parvinpl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 144
بازدید کل : 40494
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


 
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1399
نظرات

نگاهی به منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی/ (گروه سنی نوجوان)

مژدۀ گل؛ داستان‌هایی از زندگی امام هادی علیه‌السلام

کارتون منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

کتاب پیش‌رو ۱۰ داستان از زندگی این امام بزرگوار را روایت می‌کند. نثر کتاب بسیار ساده و روان است و تصویرگری‌های زیبای خانم زهره پرهیزگاری آن را به کتاب داستانی جذاب از زندگی امام دهم برای کودکان تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، زبان داستان از بهترین شیوه‌های آشنایی کودکان و نوجوانان با زندگی و سیرۀ اهل بیت علیهم‌السلام است. مجموعۀ چهارده‌جلدی مژدۀ گل داستان‌هایی را از زندگی چهارده معصوم علیهم‌السلام برای گروه سنی کودک و نوجوان روایت می‌کند. امام هادی علیه‌السلام دهمین امام شیعیان در سال ۲۱۲ ه.ق در مدینه به دنیا آمد. پدر و مادر بزرگوارشان امام جواد علیه‌السلام و سمانه بودند. امام هادی علیه‌السلام در هشت سالگی به امامت و در ۴۱ سالگی به شهادت رسید.

کتاب پیش‌رو ۱۰ داستان از زندگی این امام بزرگوار را روایت می‌کند. نثر کتاب بسیار ساده و روان است و تصویرگری‌های زیبای خانم زهره پرهیزگاری آن را به کتاب داستانی جذاب از زندگی امام دهم برای کودکان تبدیل کرده است.

عناوین داستان‌های کتاب از این قرار است: مردانِ کار، خوبی‌های گل، دیگر تکرار نکن، دانشمند، باران تگرگ، یونس نقاش، پیشنهاد امام علیه‌السلام، دعا، حسادت و نعمت‌های خدا.

در صفحۀ ۲۱ کتاب که داستان «یونس نقاش» آمده است، می‌خوانیم:

تَق تَق، تَق تَق... یکی تند تند در می‌زد. انگار عجله داشت!

خدمت‌کار به امام هادی علیه‌السلام نگاه کرد: «یعنی کیست که اینجوری در می‌زند؟»

دوباره تَق تَق صدای در بلند شد. خدمت‌کار فوری رفت و در را باز کرد. یونس نقاش بود. از زمانی که امام هادی علیه‌السلام از مدینه به سامرا تبعید شده بود، به دیدن امام می‌آمد و اگر کاری بود، برایش انجام می‌داد. یونس عرق کرده بود. خیلی نگران و ناراحت بود. از ترس صدایش می‌لرزید: «آقا کجاست؟ می‌خواهم آقا را ببینم.» ...

ـ مولای من! بدبخت شدم. دیگر نمی‌توانم این‌جا بمانم. ...

ـ چرا یونس؟ چه شده؟

ـ آقا اتفاق بدی برایم افتاده. چند روز پیش، فرماندۀ سپاه خلیفه «موسی بن بغا»، نگین بسیار گران‌قیمتی را پیش من آورد تا آن را بتراشم و انگشتر درست کنم؛ اما امروز موقع تراشیدن، نگین شکست و درست دو تکیه شد. می‌بینی آقا به چه بدبختی بزرگی گرفتار شدم! آخر من چطور قیمت آن نگین گران‌قیمت را بپردازم؟

اگر می‌خواهید ادامۀ داستان و راهنمایی امام را بدانید داستان یونس نقاش را در کتاب بخوانید.

محمود پوروهاب، نویسندۀ کتاب، از شاعران و داستان‌نویسان پرکار حوزۀ کودک و نوجوان محسوب می‌شود. وی سال ۱۳۴۰ در شهرستان رودسر به‌دنیا آمد و از سال ۱۳۶۹ وارد عرصۀ ادبیات کودک و نوجوان شد. او با بیشتر نشریات کودک و نوجوان ازجمله سلام بچه‌ها همکاری داشته است. پوروهاب تلاش داشته است موضوعات مذهبی، ادبی و تاریخی ایران و اسلام را با ساده‌ترین جمله‌ها برای مخاطبان خود بیان کند. با تو هوا خوب است، اشک شادی، قصۀ مرد تنبل، آن آقای مهربان و خروس پَر طلایی برخی از آثار وی به‌شمار می‌روند. کتاب حاضر را انتشارات کتاب جمکران سال ۱۳۹۶ در ۴۱ صفحه منتشر کرده و تا زمستان ۱۳۹۸ به چاپ چهارم رسیده است.



تعداد بازدید از این مطلب: 41
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ کتابخانه عمومی پروین اعتصامی خوش آمدید. ************************ عضویت در این کتابخانه برای عموم مردم آزاد می باشد. مدارک لازم جهت عضویت: یک قطعه عکس ۳ در ۴ به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر پرداخت مبلغ 5000تومان حق عضویت سالانه(عضویت تمام بها) عضویت نیم بها 3000تومان و عضویت رایگان 1000 تومان تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت ************************ شیفت بندی کتابخانه در پاییز و زمستان سال99 : صبح ها : خانم ها از ساعت 8:00 الی 13:00 عصرها : آقایان از ساعت 13:00 الی 17:30 پنج شنبه ها ساعت 8 الی 13:00 آدرس: همدان حصار امام اسلامشهر ابتدای کوچه رنجبران جنب پارک رنجبران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود