آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در همدان برگزار شد

آمار مطالب

کل مطالب : 357
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 33
باردید دیروز : 4
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 156
بازدید سال : 901
بازدید کلی : 40506

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتابخانه عمومی پروین اعتصامی همدان و آدرس parvinpl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 156
بازدید کل : 40506
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


 
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : دو شنبه 4 آذر 1398
نظرات

یین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با تقدیر از کتابداران و کتابخوانان برتر در همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در همدان با حضور ربیعه علیمحمدی، مدیرکل امور بانوان استانداری همدان؛ فاطمه حبیبی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین المللی استان همدان؛ علیرضا تکلو، مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور؛ عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، کتابداران، کتابخوانان، جمعی از اساتید علم اطلاعات و دانش شناسی استان دانشگاه‌های استان همدان و اسدالله شعبانی، شاعر برجسته کودک و نوجوان در تالار همایش‌های قرآنی شهرداری همدان برگزار شد.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین اظهار داشت: یکی از اهداف کتابخانه‌های عمومی تقویت شاخص‌هایی چون گسترش زیربنا، تأمین منابع، افزایش اعضا و البته تقویت کارکردهای اجتماعی این مراکز فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط عمیقی باید بین اجتماع و کتابخانه‌های عمومی ایجاد شود، افزود: در آینده کتابخانه‌ها تنها مراکزی خواهند بود که در یادگیری شخصی و غنا بخشی اوقات فراغت انسان‌ها تأثیر چشمگیری دارند،  به همین دلیل تمرکز کتابخانه‌های عمومی از کتابخانه محوری به اجتماع محوری هدایت می‌شود؛ به منظور تبیین این مهم  همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی بهار سال آینده در اهواز برگزار می‌شود.

زارعی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که بتوانیم رفتار مطالعاتی و کتابخوانی را در جامعه تعریف، ایجاد و استمرار دهیم، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که ۵۰ درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی شوند.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی را به عنوان یک مرکز گردشگری نیز تعریف کردیم، گفت: به همین منظور به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ویژه برنامه کتابخانه‌گردی با دعوت از اقشار مختلف جامعه در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: در یک سال اخیر برنامه‌های متنوعی در کتابخانه‌های عمومی استان از جمله نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، روستاهای دوستدار کتاب، نمایشنامه‌خوانی، هدهد سفید و خاطره نویسی برگزار شد. بهمن ماه سال گذشته و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آیین چهل قلم به منظور تقدیر از دو نویسنده برجسته استان همدان جواد محقق و حمید حسام برگزار شد. همچنین جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ غرب کشور با حضور کتابداران استان‌های همدان، ایلام، کرمانشاه و کردستان به میزبانی همدان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار داشت: در یک سال گذشته تفاهم نامه‌های همکاری با دستگاه‌های مختلف همچون آموزش و  پرورش، اتاق بازرگانی، جهاد دانشگاهی، بهزیستی، زندان‌ها و ... به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در راه ارتقای فرهنگ مطالعه منعقد شد تا مطالعه در همه حرفه‌ها و لایه‌های اجتماع نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته چندین کتابخانه عمومی تأسیس و راه اندازی شده است، افزود: کتابخانه مرکز همایش قرآنی و فرهنگ سرای کسب و کار و کتابخانه عمومی سیار شهری با همکاری شهرداری راه اندازی شد. همچنین کتابخانه عمومی شهید آزموده در شهر زنگنه راه اندازی شد تا همه شهرهای استان همدان دارای کتابخانه باشند.

زارعی با بیان اینکه ۲۲ کتابخانه عمومی در سطح استان به پایگاه اطلاعاتی نورمگز دسترسی دارند، ادامه داد: این پایگاه‌ها مقالات مختلف را در اختیار محققان و پژوهشگران قرار می‌دهند و اعضای کتابخانه‌های عمومی استان همدان می‌توانند رایگان از این خدمات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از نقاط به ویژه روستاها کتابخانه‌های عمومی تنها مراکز فرهنگی هستند، تصریح کرد: باشگاه‌های مقاله خوانی برای کتابداران برگزار شد تا کتابداران با کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌ها آشنا شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار داشت: برنامه تجهیز کتابخانه‌های عمومی به اینترنت را دنبال می‌کنیم تا کتابخوانان و محققان بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

زارعی با بیان اینکه صدها برنامه فرهنگی در کتابخانه‌ها و بیرون از کتابخانه‌ها توسط کتابداران انجام می‌شود، افزود: در هفته کتاب سال جاری نیز بیش از یک هزار و ۲۰۰ برنامه فرهنگی برنامه ریزی شده که در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های هفته کتاب ویژه گروه کودک و نوجوان است، ادامه داد: ایجاد عادت مطالعه در سنین پایین باعث استمرار فرهنگ مطالعه در آینده می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه تا پایان سال چندین کتابخانه عمومی به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: افتتاح کتابخانه عمومی شهدای گمنام رزن، توسعه کتابخانه عمومی شهید رجایی اسدآباد و افتتاح  کتابخانه‌ عمومی شهید مظاهری مریانج تا پایان امسال انجام خواهد شد. در مناطقی که امکان احداث کتابخانه وجود ندارد، پیشخوان‌های کتاب ایجاد شده است. در هفته کتاب سال جاری نیز سه پیشخوان کتاب در استان افتتاح می‌شود.

بهترین کتاب ها و کتابداران به بخش‌های کودک و نوجوان اختصاص یابد

اسدالله شعبانی، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان نیز در این مراسم گفت: باید بهترین کتاب‌ها و کتابدارها برای بخش کودک اختصاص یابند؛ چراکه توجه به کودکان و نوجوانان آینده کشور را می‌سازد.

وی با بیان اینکه در سرزمینی که کتاب در جریان است، مهربانی نیز ریشه می‌دواند اظهار داشت: امروز ما کشوری با تاریخ درخشان و مردمی مهربان داریم.

شاعر و نویسنده کودک و نوجوان ادامه داد: دلبستگی عمیقی به ایران دارم و به همین مناسبت یک کتاب شعر برای ایران سرودم و به همه اقوام مختلف آن اشاره کرده‌ام. یکی از زیبایی‌های جهان، تنوع و گوناگونی است که یکی از ویژگی‌های سرزمین ایران است که همه اقوام با یکدیگر و همراه هم هستند.

شعبانی با بیان اینکه بیشتر شعرهای من در برگیرنده مفاهیمی چون دوست داشتن ایران، مردم و ستایش صلح و دوستی است، تصریح کرد: با کتاب می‌آموزیم که نظرات و عقاید دیگران را، با وجود اختلاف سلیقه، به دیده احترام بنگریم.

وی با اشاره به اینکه زندگی در همدان برای من بسیار تأثیر گذار بوده است، ادامه داد: شعرهای بسیاری درباره الوند و این سرزمین سرودم.

شاعر و نویسنده کودک و نوجوان دو عنوان از کتاب‌های خود را به بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی اهدا کرد و کتابخانه مرکزی همدان را یکی از بهترین و زیباترین کتابخانه‌های عمومی کشور دانست.

گفتنی است، اسدالله شعبانی متولد روستای بهادربیگ شهرستان بهار است. وی سال‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور فعالیت کرده و یکی از شاعران برجسته حوزه کودک و نوجوان است.

در این مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مرحومه سیده منصوره حسینی‌شعار، رئیس فقید کتابخانه مرکزی همدان با حضور خانواده وی برگزار شد.

در پایان مراسم از افراد برگزیده هفته کتاب در بخش‌های مختلف قدردانی به عمل آمد.

در بخش منتخبان جشنواره هدهدسفید: زینب ستایش گرجی از کتابخانه امام علی(ع) شهرستان بهار، فائزه بقاء از بهار و نرگس طاهری از کبودراهنگ

در بخش کتابخوان‌های برتر: فیروزه الوندی از کتابخانه شهید صدوقی شهرستان تویسرکان، مریم غلامی از کتابخانه عمومی آیت الله نهاوندی شهرستان نهاوند، زهرا زارعی خوشروش از کتابخانه عمومی شهید مفتح رزن، صغری احمدی پور از کتابخانه عمومی دهخدا درگزین، مریم فرضی از کتابخانه عمومی شهید رجایی اسدآباد، مبینا رضایی مهدیه از کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا(س) اسدآباد، منا حیدری از کتابخانه عمومی آیت الله میرشاهولد اسدآباد و محمد برزگرزاده از کتابخانه مرکزی همدان

در بخش کتابخانه‌های شایسته تقدیر از نظر تراکنش‌های ثبت شده در سامانه مدیریت: نیره فامیل ساغرچی، بهاره ساداتی و سیداسدالله حسینی از کتابخانه عمومی آزادی شهرستان همدان، آمنه برجی از کتابخانه آیت الله حائری از درگزین، مائده خدابنده لو از کتابخانه عمومی قائم کبودراهنگ و صغری صریحی کامل از کتابخانه امام صادق(ع) رزن

در بخش مسئول‌های برتر استانی: پروین منصوری از کتابخانه عمومی شهید مدرس همدان، آزاده کولیوند از کتابخانه عمومی شیخ شهاب الدین مصطفوی ملایر، پریسا کوکبی آراسته از کتابخانه عمومی امام حسن(ع) بهار
در بخش کتابدار برتر استانی: مژگان صادقی  از کتابخانه مرکزی 
در بخش کتابدار شایسته تقدیر: محبوبه احمدوند از کتابخانه عمومی ولایت ملایر

در بخش  کتابدار شایسته تقدیر در جذب منابع و کمک های خیرین: ندا دخیلی از کتابخانه عمومی پروین اعتصامی از همدان و در بخش کتابخانه برتر شهری علی اکبر ربانی، یاسر نجفی مقدم، زهرا رسولی از کتابخانه عمومی شهید مطهری فامنین و در بخش کتابخانه برتر روستایی محمد عبدلی از کتابخانه عمومی حکمت بهار

در بخش خدمتگزار برتر استانی: مجید شیری از کتابخانه مرکزی و علیرضا سحاب ضیایی از شهرستان همدان



تعداد بازدید از این مطلب: 20
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ کتابخانه عمومی پروین اعتصامی خوش آمدید. ************************ عضویت در این کتابخانه برای عموم مردم آزاد می باشد. مدارک لازم جهت عضویت: یک قطعه عکس ۳ در ۴ به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر پرداخت مبلغ 5000تومان حق عضویت سالانه(عضویت تمام بها) عضویت نیم بها 3000تومان و عضویت رایگان 1000 تومان تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت ************************ شیفت بندی کتابخانه در پاییز و زمستان سال99 : صبح ها : خانم ها از ساعت 8:00 الی 13:00 عصرها : آقایان از ساعت 13:00 الی 17:30 پنج شنبه ها ساعت 8 الی 13:00 آدرس: همدان حصار امام اسلامشهر ابتدای کوچه رنجبران جنب پارک رنجبران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود