آمار مطالب

کل مطالب : 357
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتابخانه عمومی پروین اعتصامی همدان و آدرس parvinpl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


 
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : سه شنبه 2 ارديبهشت 1399
نظرات

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمانی نظامی است که در نخستین روزهای پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ به فرمان سید روح‌الله خمینی (بنیانگذار و رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران) تشکیل شد. روح‌الله خمینی در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسماً تأسیس این نهاد را اعلام کرد و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت. سپاه نهادی نظامی و بازوی مسلح برای پاسداری از نظام جمهوری اسلامی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 31
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : سه شنبه 2 ارديبهشت 1399
نظرات

بومحمّد مُشرف‌الدین مُصلِح بن عبدالله بن مشرّف، متخلص به سعدی (۶۰۶ – ۶۹۰ هجری قمری)، شاعر و نویسندهٔ پارسی‌گوی ایرانی است. اهل ادب به او لقب استادِ سخن، پادشاهِ سخن، شیخِ اجلّ و حتی به‌طور مطلق، استاد داده‌اند. او در نظامیهٔ بغداد — که مهم‌ترین مرکز علم و دانش جهان اسلام در آن زمان به حساب می‌آمد — تحصیل و پس از آن به‌عنوان خطیب به مناطق مختلفی از جمله شام و حجاز سفر کرد. سعدی سپس به زادگاه خود، شیراز، برگشت و تا پایان عمر آنجا اقامت گزید. آرامگاه وی در شیراز واقع شده‌است که به سعدیه معروف است.

بیشتر عمر او مصادف با حکومت اتابکان فارس در شیراز و هم‌زمان با حمله مغول به ایران و سقوط بسیاری از حکومت‌های وقت نظیر خوارزمشاهیان و عباسیان بود. البته سرزمین فارس، به واسطهٔ تدابیر ابوبکر بن سعد، ششمین و معروف‌ترین اتابکان سَلغُری شیراز، از حملهٔ مغول در امان ماند. همچنین قرن ششم و هفتم هجری مصادف با اوج‌گیری تصوف در ایران بود و تأثیر این جریان فکری و فرهنگی در آثار سعدی قابل ملاحظه است. نظر اغلب سعدی‌پژوهان بر این است که سعدی تحت تأثیر آموزه‌های مذهب شافعی و اشعری و بنابراین تقدیرگرا است. در مقابل، نشانه‌هایی از ارادت وی به خاندان پیامبر اسلام مشاهده می‌شود. سعدی بیش از آن که تابع اخلاق به‌صورت مطلق و فلسفی آن باشد، مصلحت‌اندیش است و ازین‌رو اصولاً نمی‌تواند طرفدار ثابت و بی‌چون‌وچرای قاعده‌ای باشد که احیاناً در جای دیگری آن را بیان کرده‌است. برخی از نوگرایان معاصر ایران آثار او را غیراخلاقی، بی‌ارزش، متناقض و ناهماهنگ قلمداد کرده‌اند.

سعدی تأثیر انکارناپذیری بر زبان فارسی گذاشته‌است؛ به‌طوری‌که شباهت قابل توجهی بین فارسی امروزی و زبان سعدی وجود دارد. آثار او مدت‌ها در مدرسه‌ها و مکتب‌خانه‌ها به‌عنوان منبع آموزش زبان و ادبیات فارسی تدریس می‌شده و بسیاری از ضرب‌المثل‌های رایج در زبان فارسی از آثار وی اقتباس شده‌است. او بر خلاف بسیاری از نویسندگان معاصر یا پیش از خود، ساده‌نویسی و ایجاز را در پیش گرفت و توانست — حتی در زمان حیاتش — شهرت زیادی به دست آورد. آثار سعدی اصطلاحاً سهل ممتنع (ساده دشوار) است و در آن‌ها نکته‌سنجی و طنز آشکار یا پنهان ملاحظه می‌شود.

آثار وی در کتاب کلیات سعدی، شامل گلستان به نثر، کتاب بوستان در قالب مثنوی و نیز غزلیات، گردآوری شده‌است. علاوه بر این او آثاری در سایر قالب‌های ادبی نظیر قصیده، قطعه، ترجیع‌بند و تک‌بیت به زبان فارسی و عربی نیز دارد. غزلیات سعدی، اغلب عاشقانه و توصیف‌کنندهٔ عشق زمینی است؛ هرچند که وی غزلیات پندآموز و عارفانه نیز سروده‌است. گلستان و بوستان به‌عنوان کتاب‌های اخلاقی شناخته می‌شوند و علاوه بر فارسی‌زبانان، بر اندیشمندان غربی از جمله ولتر و گوته نیز تأثیرگذار بوده‌اند.

سعدی در زمان حیات شهرت فراوانی داشت. آثار او حتی در هندوستان، آسیای صغیر و آسیای میانه به زبان فارسی یا به صورت ترجمه در دسترس مخاطبانش قرار داشت. او نخستین شاعر ایرانی است که آثارش به یکی از زبان‌های اروپایی ترجمه شده‌است. بسیاری از شاعران و نویسندگان فارسی‌زبان از سبک وی تقلید کرده‌اند. حافظ از جمله شاعرانی بوده که تحت تأثیر سبک سعدی به سرودن غزل پرداخته‌است. در ادبیات معاصر نیز نویسندگانی مانند محمدعلی جمال‌زاده و ابراهیم گلستان از او تأثیر پذیرفته‌اند. آثار سعدی بعدها به موسیقی هم راه پیدا کرد و بسیاری از غزل‌های او را خوانندگانی چون تاج اصفهانی، محمدرضا شجریان و غلامحسین بنان خواندند. به‌منظور تجلیل از سعدی، اول اردیبهشت، روز آغاز نگارش کتاب گلستان، در ایران روز سعدی نامگذاری شده‌است.

تعداد بازدید از این مطلب: 34
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : دو شنبه 1 ارديبهشت 1399
نظرات
دبیرخانه سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی کار دریافت ایده‌های ایده‌پردازان اسباب‌بازی را آغاز کرد.
 
سامانه دریافت ایده اسباب‌بازی آغاز به‌کار کرد

به گزارش لیزنا، این رویداد در بهمن سال ۱۳۹۸ با هدف ایجاد بستری مناسب برای همکاری‌های مشترک ایده‌پردازان با یکدیگر، ایده‌پرداز با سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذار با سرمایه‌گذار کار خود را آغاز کرد.
سومین رویداد ایده‌آزاد اسباب‌بازی با استقبال بالای طراحان و علاقه‌مندان روبرو شده است. در پیش ثبت‌نام این رویداد ۱۵۰ نفر ایده‌پرداز ثبت‌نام کردند.
دبیرخانه این رویداد به اطلاع طراحان می‌رساند که می‌توانند از روز ۳۱ فروردین ایده‌های خود را در سایت ایده‌آزاد اسباب‌بازی بارگذاری کنند.
همچنین اولین نشست این رویداد ملی با حضور ایده‌پردازانی که پیش ثبت‌نام کرده‌اند در ساعت ۱۶ روز دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار خواهد شد و از همه‌ شرکت‌کنندگان دعوت می‌شود در این جلسه حضور داشته باشند.
طراحان و ایده‌پرازان می‌توانند تمام اطلاعات مربوط به برگزاری اولین جلسه هماهنگی رویداد را از طریق پایگاه ایده‌آزاد به نشانی ideaazad.ir و صفحه اینستاگرام @irantoyfestival پی‌گیری کنند. ارائه پایانی ایده‌های منتخب این رویداد در تیر سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد و بهترین ایده‌ها برای سرمایه‌گذاری معرفی خواهد شد.
طراحان می‌توانند برای بارگذاری کارهای خود از طریق سایت ایده‌آزاد به نشانی ideaazad.ir اقدام کنند.
یادآوری می‌شود رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی از سوی اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و برگزار خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 35
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : دو شنبه 1 ارديبهشت 1399
نظرات

دسترسی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی به سرویس کتابخانه الکترونیکی اپلیکیشن طاقچه

مهدی رمضانی

مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی نهاد از امکان دسترسی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی به سرویس کتابخانه الکترونیکی اپلیکیشن طاقچه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی نهاد از امکان دسترسی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی به سرویس کتابخانه الکترونیکی اپلیکیشن طاقچه خبر داد و گفت: تعطیلی کتابخانه‌های عمومی به مدت دو ماه، بر اساس سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، مسئله دسترسی اعضای کتابخانه‌های عمومی به منابع خواندنی را تحت‌الشعاع قرار داد، بنابراین تمهیداتی اتخاذ شد تا فاصله‌ بین اعضا و کتاب و کتابخوانی کم شود.

مهدی رمضانی با اشاره به فعالیت های انجام شده با هدف دسترسی اعضای کتابخانه های عمومی به کتاب، گفت: ایجاد شبکه کتاب‌خوانان در پیام‌رسان بومی بله و فعالیت کتابداران با ارائه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی در فضای مجازی از جمله تصمیماتی بود که با همت و تلاش کتابداران، با موفقیت در حال اجرا است.

رمضانی در ادامه افزود: امکان دسترسی اعضای کتابخانه‌های عمومی به برخی خدمات سرویس‌دهندگان مجموعه‌های کتاب‌ الکترونیکی، نیز از جمله دیگر راهکارهای اتخاذ شده بود که بعد از بررسی‌های لازم، اپلیکیشن طاقچه برای این منظور انتخاب شد. بعد از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با دست‌اندرکاران این اپلیکیشن مقرر شد، دسترسی رایگان اعضای منتخب کتابخانه‌های عمومی به خدمات الکترونیکی «طاقچه بی‌نهایت» این اپلیکیشن فراهم شود.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی گفت: در ابتدا، فهرستی از اعضای کتابخانه‌های عمومی که طی سه‌ماهه پایان سال گذشته بیشترین میزان امانت کتاب را داشته‌اند، انتخاب و مقرر شد اشتراک رایگان و دسترسی به متن کامل هزاران عنوان کتاب در اپلیکیشن طاقچه برای این اعضای فراهم شود.

رمضانی در پایان با تشکر از همراهی مدیران اپلیکیشن طاقچه برای ایجاد این امکان، تصریح کرد: اعضای منتخب از طریق پیامک از نحوه دسترسی به این سرویس، آگاه خواهند شد. راهنمای استفاده از این سرویس نیز در نرم‌افزار سامانه مدیریت درج‌شده است و از یکم اردیبهشت ماه فعال خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 30
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : دو شنبه 1 ارديبهشت 1399
نظرات

گنبد خورشید

تعداد بازدید از این مطلب: 29
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


به وبلاگ کتابخانه عمومی پروین اعتصامی خوش آمدید. ************************ عضویت در این کتابخانه برای عموم مردم آزاد می باشد. مدارک لازم جهت عضویت: یک قطعه عکس ۳ در ۴ به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر پرداخت مبلغ 5000تومان حق عضویت سالانه(عضویت تمام بها) عضویت نیم بها 3000تومان و عضویت رایگان 1000 تومان تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت ************************ شیفت بندی کتابخانه در پاییز و زمستان سال99 : صبح ها : خانم ها از ساعت 8:00 الی 13:00 عصرها : آقایان از ساعت 13:00 الی 17:30 پنج شنبه ها ساعت 8 الی 13:00 آدرس: همدان حصار امام اسلامشهر ابتدای کوچه رنجبران جنب پارک رنجبران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود